Kvarterskliniken Lorensberg - Göteborg

Adress: Kungsportsavenyen 33, 411 36 Göteborg, Sverige.
Telefon: 313399303.
Webbplats: kvarterskliniken.se
Specialiteter: Medicinsk klinik, Barnavårdsmottagning, Allmänläkare, Barnläkare, Läkarmottagning – resor.
Andra intressanta uppgifter: Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering, Rullstolstillgänglig toalett, Toalett.
Recensioner: Det här företaget har 30 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 1.8/5.

📌 Plats för Kvarterskliniken Lorensberg

Kvarterskliniken Lorensberg Kungsportsavenyen 33, 411 36 Göteborg, Sverige

⏰ Öppettider för Kvarterskliniken Lorensberg

  • Måndag: 08–17
  • Tisdag: 08–17
  • Onsdag: 08–17
  • Torsdag: 08–17
  • Fredag: 08–17
  • Lördag: Stängt
  • Söndag: Stängt
Information om Kvarterskliniken Lorensberg

Kvarterskliniken Lorensberg är en medisinsk klinik, belägen vid Adress: Kungsportsavenyen 33, 411 36 Göteborg, Sverige. Du kan också kontaktera dem direkt genom telefon: 313399303. För att få mer detaljerad information eller planera en besök kan du besöka deras webbplats: kvarterskliniken.se.

Specialiteter:
- Medisinsk klinik
- Barnavårdsmottagning
- Allmän läkare
- Barnläkare
- Läkarmottagning

Andra intressanta uppgifter:
- Rullstolstillgänglig ingång
- Rullstolstillgänglig parkering
- Rullstolstillgänglig toalett
- Toalett

Recensioner:
Företaget har 30 recensionerGoogle My Business. Det är dock viktigt att notera att genomsnittlig åsikt: 1.8/5. Detta indikerar att det kan finnas anledning att kolla recensionerna mer noggrant innan du beslutar dig att besöka.

Karakterister och Lämplig information för besökare:

- Lokalisering: Kvarterskliniken Lorensberg är lätt åtföljd utanför Göteborgs huvudstad, Kungsportsavenyen.
- Accessibilitet: Kliniken är rullstolstillgänglig vilket ger tillgång för individer med behov för extra tillgänglighet.
- Ankomst: Det finns rullstolstillgängliga ingångar och parkering, vilket är viktigt för de som might ha speziella behov.
- Bewertning: Med en generellt bättre men inte perfekt recensionstillstånd berörar anslutna recensioner klippan att kliniken kan ha varkeliga upplevelser att ge. Det kan vara lämpligt att ta dessa recensioner i betänkande när du planerar besöket.

Rekommendation:

Om du kontrollerar Kvarterskliniken Lorensbergs webbplats, Google My Business recensioner och de tillgängliga informationskällor, kan du få en mer fullständig bild av vad du kan anta att vara en dag vid kliniken. Det kan vara en bra idé att kontaktera kliniken direkt via phone nummer för att få spesifika information om disponibiliteter, tidsplaneringar eller eventuella senaste ändringar i tjänster och service. Du kan göra detta genom att besöka deras webbplats och anvanda den anlaggade telefonnummern eller genom att gå till deras webbplats och använda den direkta telefonlänk för att komma i kontakt.

Det är alltid en god idé att vara förberedd och informerad innan du besöker något nytt, särskilt när det gäller helsedienester som kan vara kritiska för dina behov.

👍 Recensioner av Kvarterskliniken Lorensberg

Kvarterskliniken Lorensberg - Göteborg
Morgan B.
1/5

omöjligt att få tid. Tiderna slut efter 1-5 minuter efter att telefonkön öppnar. För mycket patienter i förhållande till vad de har kapacitet att klara av. "ring tidigare i morgon" är standardsvar får man även fast man ringt direkt de öppnat. De läser upp tramsinformation om vad man kan göra vid ett besök hos dem i 5 minuter innan man kan komma fram till valen för knapptryckningar... och sen är tiderna slut när man väl kommer fram. sluta med detta ystem och inför möjlighet att ringa och boka tid när man faktiskt behöver det under hela dagen.

Kvarterskliniken Lorensberg - Göteborg
Sam G.
1/5

Detta besök kan nog vara det värsta jag har varit med om. Vid första inblick ser jag en skylt vid receptionen som säger att de är underbemannade och hälsade att väntetiden kan ta längre än vanligt. Inget som påverkar mig och har stor förståelse att personalen på plats gör sitt bästa.

Vad som gör mig ursinnig är receptionisten som har det sämsta kundbemötandet jag någonsin varit med om. Efter mitt drop-in besök talar sjuksköterskan om att hon hemskt ledsen inte kan hjälpa mig utan att jag istället skall besöka läkarn som är inne vid kl 13. Hon talade även om att jag kan gå till höger om receptionen där jag kan skriva in mig på en dator och få tid. Jag hittar inte denna datorn och försöker få kontakt med receptionen. När hon väl kommer ut hälsar inte på mig eller andra kunder som passerae förbi, hon har redan en attityd mot alla och verkar vara irriterad på allt som händer.

Hälsar att jag precis varit hos sjuksköterskan samt att hon hälsade att jag skulle till höger om receptionen där det finns en dator, där kan jag skriva in mig och få tid. Då jag inte hittade detta pratade jag med receptionisten istället. Försöker boka en tid och med en gång säger hon "Men det ska sjuksköterskan göra och inte jag, men vad gäller det då?" Talar om för henne om min smärta i stortån och säger då att jag inte kan besöka läkarn om jag inte har tid, hon kollar datorn och säger att det inte finns tid först den 4e november. Varpå jag säger att "Jaha, men jag kan inte lägga någon vikt på foten, kan inte jobba pga detta, dessutom sa sjuksköterskan till mig att jag kan vara tillbaka kl 13 för ett drop - in besök". Detta var en missförståelse men även då skall man inte behandla sina kunder på.

Under denna tid kommer det en äldre dam som skall ge sig på en betalningsstation och få ut en kölapp. Damen förstår sig inte på maskinen och söker ögonkontakt med receptionisten. Receptionisten säger högt, "Längst upp skall du trycka på!" , damen gör fel ett antal gånger och receptionisten går från att prata högt till att skrika till damen, "Längst upp sa jag, nej det är fel, LÄNGST UPP, LÄNGRE UPP, NEEEEJ, LÄNGST UPP SÄGER JAG!". Istället för att be mig att vänta några sekunder för att hjälpa damen med en gång, så håller hon på med denna dåliga attityden. Efter ett tag går hon ut och visar med en dåligt stil "Där trycker man, längst upp", och går därifrån.

Jag märker att damen känner sig obekväm och lämnar med ett obekvämt leende därifrån med sin kölapp.

Detta är under all kritik och receptionen i frågan enligt mig skall tas in på ett möte och prata om vad som har hänt. Jag fattar att en kan ha en dålig dag på jobbet, underbemmanade och får jobba lite extra. Men för guds skull, detta är en arbetsplats, var professionell och agera enligt följande. Kasta den dåliga attityden åt sidan och agera professionell. Ingen skall behöva komma till en vårdcentral, längtan efter att få hjälp och så blir en bemött av en sådan person i receptionen som skall vara ansiktet utåt för företaget.

Hoppas att mitt besök senare idag kl 13 ger ett bättre bemötande, respektfullt samt vilja få mig att komma tillbaka när jag söker hjälp.

Kvarterskliniken Lorensberg - Göteborg
Frida J.
1/5

Aldrig fått sämre bemötande via telefon. Ringde och kollade om de hade några drop in tider under dagen och berättade att jag mådde dåligt och var orolig, slutade med att jag blev utskälld, och inte fick någon tid. Vid ett tillfälle bad jag att personen skulle förklara vad den menade för att jag inte förstod, varav jag fick svaret "nej jag hör det."

Kvarterskliniken Lorensberg - Göteborg
Rafael A.
1/5

Har haft dem som min vårdcentral i många år. Sjuksköterskor och labbet är bra. Har däremot träffat ett antal olika läkare, varav en (1) var riktigt bra. De andra var mellan ointresserade och värre. Någon av dem vägrade förnya ett recept från Sahlgrenska och ändrade det till en annan, sämre passande medicin. Det skulle vara ekonomiskt fördelaktigt för tredje part. Då bytte jag vårdcentral.

Kvarterskliniken Lorensberg - Göteborg
Henrik K.
1/5

Snart sagt omöjliga att nå på telefon, med över 6 timmars väntetid ibland. Otrevligt eller i bästa fall oengagerat bemötande i reception samt mycket hög omsättning på läkare.

Kvarterskliniken Lorensberg - Göteborg
Lotta S.
1/5

Urdåliga. Min första remiss "kom bort", den andra fick jag besked om att kontakta reumatologen själv, de svarade att de skickat ett svar till Kvarterskliniken. Nu har det gått 3 veckor och ingen från Kvarterskliniken har hörts av. Läkaren där sa till mig när jag var där i maj att "prover är dyra vet du" och "vi är inga gudar".

Kvarterskliniken Lorensberg - Göteborg
Je O.
1/5

Tog andra dosen vacin, snälla bra sjuksköterskor men två tjejer som jobbade med annat snackade öppet om hur en av dom inte vacinerar dig och att man väntar och ser vad som händer... väldigt oprofsigt väldigt, väldigt dumt! 14 september mellan 17-19

Kvarterskliniken Lorensberg - Göteborg
Clara B.
1/5

Vart där massor av gånger men aldrig gått där ifrån och känt att jag fått hjälpen jag behövt inte ens för enkla saker. Man är bara 100kr fattigare.

Go up