HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn - Ulricehamn

Adress: Vistvägen 2, 523 37 Ulricehamn, Sverige.
Telefon: 321685400.
Webbplats: ptj.se
Specialiteter: Medicinsk klinik, Barnavårdsmottagning.
Andra intressanta uppgifter: Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering, Rullstolstillgänglig toalett, Toalett, Tidsbeställning rekommenderas.
Recensioner: Det här företaget har 52 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 2.8/5.

📌 Plats för HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn

HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn Vistvägen 2, 523 37 Ulricehamn, Sverige

⏰ Öppettider för HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn

  • Måndag: 08–17
  • Tisdag: 08–17
  • Onsdag: 08–17
  • Torsdag: 08–17
  • Fredag: 08–17
  • Lördag: Stängt
  • Söndag: Stängt

HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn är en välkänd och omtalad vårdcentral belägen i Ulricehamn, Sverige. Här erbjuds patienter en rad olika vårdtjänster och specialiteter för att säkerställa deras hälsa och välbefinnande.

Vårdcentralens adress är Vistvägen 2, 523 37 Ulricehamn, vilket gör det lättillgängligt för både invånare i Ulricehamn och dess omgivningar. För dem som söker information online kan de besöka deras officiella webbplats på ptj.se, där de kan hitta information om kontaktdator och öppettider.

För att kontakta HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn kan man ringa deras telefonnummer 321685400. Det är viktigt att notera att tidsbeställning rekommenderas för att säkerställa att man får en tid som passar bäst för deras behov.

HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn har två huvudsakliga specialiteter: medicinsk klinik och barnavårdsmottagning. Detta innebär att de är utrustade att hantera både vuxna och barns hälso- och sjukvård behov.

När det gäller tillgänglighet, HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn har tagit steg för att säkerställa att alla kan besöka dem utan svårighet. De har en rullstolstillgänglig ingång, rullstolstillgänglig parkering och även en rullstolstillgänglig toalett för att möta behoven hos alla patienter.

Det är viktigt att nämna att HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn har 52 recensioner på Google My Business. Med en genomsnittlig åsikt på 2.8/5, detta ger en uppfattning om hur patienter upplever vårdcentralens servicenivå och professionellt bemötande.

Slutligen, rekommenderar vi starkt att de som letar efter en kvalitativ vårdcentral i Ulricehamn eller dess omnejder att kontakta HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn. De erbjuder både specialiserad vård och tillgänglighet för alla. För mer information, kan man besöka deras officiella webbplats eller kontakta dem direkt via deras telefonnummer eller e-post.

👍 Recensioner av HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn

HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn - Ulricehamn
Mina A.
1/5

Är nog dax att byta Vc. Bara mothugg av sjuksköterskorna. Flera som säger idag att det är ingen idé att söka för man får ändå inte komma dit. Och jag håller med.
Det var bra förr. Vet inte vad de har för policy nu.

Rehab dock är jätte bra. Så det är synd att övr inte lika omhändertagande. Är det inte därför man jobbar inom vården?

HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn - Ulricehamn
Merja R.
1/5

Ringde imorse och skulle boka läkartid. Skulle fått akuttid inom två timmar men jag ville boka en läkartid som man kan förklara om mina besvär. Ja jag fick en tid slutet på november ( en månad). Sa till sköterskan att jag har så ont i mina knän att man kan knappt gå, men nu får man vänta en månad. Hur kan det ta så lång tid? Undrar bara. Måste man vara dödssjuk då kanske får man tid lite fortare. Var på en akuttid 3/9 samma besvär fick kortison sprutor båda knän. Var inne hos läkaren 3minuter ( halva tiden var han och hämtade sprutorna) 200kr tack och hejdå. Läkaren skrev på journalen att "avstår vidare undersökning" (Vad då avstår tänkte jag?)Hade aldrig avstått för undersökning om man hade erbjudit det. Fick bara sprutorna och sen fick jag gå. Har tänk på att byta vårdcentral. Vilken är bäst?

HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn - Ulricehamn
Anna J.
1/5

Distriktssköterskan i appen svarade nonchalant och trodde jag bara blivit rädd när jag berättade om varför jag sökte vård. Så jag fick ingen hjälp. Under all kritik hur man hanterar sina patienter. Bytte vårdcentral och fick hjälp direkt.

HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn - Ulricehamn
Ida E.
1/5

De tar inte ens besvär på allvar, känns nästan som att man blir dumförklarad när man berättar om sina symptom…

HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn - Ulricehamn
Ida B.
1/5

Listade oss här för tre år sen kanske och då var det som det skulle. Nu däremot... vet många som liksom blir väldigt avvisade redan i appen och på telefon, det är ju inte så att de flesta kontaktar VC första dagen man känner sig dålig utan de flesta antar jag väntar ett tag och att då inte ens få en tid att komma och träffa en läkare... är det verkligen säker vård att en sköterska sitter och bedömer patienter via en chat?

Nu hade jag haft ont i halsen i över en månads tid och fyllde utförligt i alla frågor i chatten och antog att jag skulle få komma och ta ett halsprov åtminstone. Blev ombedd att bifoga en bild och fick tillbaka att det där är virus och bara att vänta ut. "Men hör av dig om det inte blir bättre."
En vecka senare söker jag kontakt i appen igen, får förklara samma sak igen. Skicka ny bild. Får samma svar att det där ser ut som virus. Sa då att jag haft ont i ena käkleden också och då skrev hon att jag borde komma in men att jag då fick ta en NY kontakt per telefon dagen efter och förklara allt igen.
Grejen är att jag skrev i första kontakten att jag hade ont i käken också, men jag fick känslan av att läsförståelsen inte var på topp hos den som svarade där då.

Jag gav upp där. Det går inte att ens boka en normal läkartid som inte är en akuttid.

Nu hittade jag en privat klinik istället och fick en tid två dagar senare och fick träffa en läkare som tittade mig i halsen och öronen och tog lite blodprov från fingret och kunde se att det inte alls är något virus jag har i kroppen. För precis som jag försökte förklara för er så hade jag haft exakt samma symtom över en månads tid och virus brukar gå över eller åtminstone förbättras när det pågått så länge, medans detta vägrade ge sig.
Fick penicillin och är så glad att jag fick ett sånt fint bemötande (som man ska ha) på det andra stället.

Ni borde inte få kallas för vårdcentral, eftersom ingen knappt får tillgång till någon vård.

HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn - Ulricehamn
ludvig S.
2/5

Rörigt är det! Å den här jävla appen!
Hur svårt ska det vara att svara i en telefon.

HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn - Ulricehamn
Evelina
1/5

Kort besök betala för att gå in och gå ut. Överspänt beteende. Kände inte att jag fick den hjälpen jag behövde, bytte vårdcentral!

HälsoBrunnen Vårdcentral Ulricehamn - Ulricehamn
Robert E.
1/5

Här får man inte vara sjuk. Man kan bara få kontakt med en app/chatt så otroligt opersonligt och till råga får man hela tiden att man inte bör komma......Du är inte sjuk. Ta en Alvedon , vänta några dagar. Alla blir sjuka, men de besöker inte oss......Riktigt otrevligt. Okompitent personal som sitter och skriver. Enda sättet att få hjälp är att åka dit. Välj inte denna vårdcentral!Det är mitt råd.

Go up