Capio Vårdcentral Nynäshamn - Nynäshamn

Adress: Idunvägen 1, 149 31 Nynäshamn, Sverige.
Telefon: 812066400.
Webbplats: capio.se
Specialiteter: Vårdcentral.
Andra intressanta uppgifter: Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering, Rullstolstillgänglig toalett, Rullstolstillgängliga sittplatser, Toalett, Hbtq+-vänlig, Trygg plats för transpersoner, Tidsbeställning rekommenderas.
Recensioner: Det här företaget har 94 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 1.9/5.

📌 Plats för Capio Vårdcentral Nynäshamn

Capio Vårdcentral Nynäshamn Idunvägen 1, 149 31 Nynäshamn, Sverige

⏰ Öppettider för Capio Vårdcentral Nynäshamn

  • Måndag: 08–17
  • Tisdag: 08–17
  • Onsdag: 08–17
  • Torsdag: 08–17
  • Fredag: 08–17
  • Lördag: Stängt
  • Söndag: Stängt

Absolut Här är ett utkast till en text om Capio Vårdcentral Nynäshamn, formaterad enligt dina instruktioner och med fokus på relevanta detaljer:

Capio Vårdcentral Nynäshamn – En Övergripande Bedömning

För den som söker ett vårdcentral i Nynäshamn är Capio Vårdcentral Nynäshamn ett alternativ som bör undersökas närmare. Denna vårdcentral, belägen på Idunvägen 1 i 149 31 Nynäshamn, erbjuder primärvårdstjänster till en lokal befolkning. Telefonnumret till vårdcentralen är 812066400 och deras webbplats hittar du på capio.se.

Specifika Karaktäristika och Tillgänglighet: Capio Vårdcentral Nynäshamn är utformad med tanke på patienters behov. Viktigt att notera är att de erbjuder en rullstolsanpassad ingång, rullstolsanpassad parkering, rullstolsanpassad toalett samt rullstolsanpassade sittplatser. Detta säkerställer en god tillgänglighet för alla patienter, oavsett rörelsehinder. Utöver detta finns det toaletter och de beskriver sig som en HBTQ+-vänlig verksamhet, vilket är positivt för en inkluderande vårdmiljö. De betonar även att det är en trygg plats för transpersoner. Tidsbeställning rekommenderas starkt för att säkerställa en smidig och effektiv vård.

Specialiteter Beskrivning
Primärvård Allmänna hälsoundersökningar, vaccinationer, och behandling av vanliga sjukdomar.

Recensioner och Opinioner: På Google My Business har Capio Vårdcentral Nynäshamn samlat ihop 94 recensioner. Den genomsnittliga åsikten är dock 1.9/5, vilket indikerar att det finns utrymme för förbättring. Det är viktigt att läsa igenom dessa recensioner för att få en mer nyanserad bild av patienternas erfarenheter.

Ytterligare Information: Vårdcentralen verkar vara en del av Capio, ett större vårdbolag. Detta kan innebära tillgång till en bredare uppsättning resurser och expertis. Dock är det viktigt att komma ihåg att det genomsnittliga betyget är lågt, så ytterligare undersökning rekommenderas.

Rekommendation: Trots den låga genomsnittliga betyget, erbjuder Capio Vårdcentral Nynäshamn tillgänglighet och infrastruktur som är värdefulla för många patienter. För att få en mer aktuell och detaljerad bild av deras tjänster och hur de kan möta dina individuella behov, rekommenderar vi starkt att du besöker deras webbplatscapio.se och tar kontakt via telefon 812066400. Läs igenom de senaste recensionerna och ställ eventuella frågor.

👍 Recensioner av Capio Vårdcentral Nynäshamn

Capio Vårdcentral Nynäshamn - Nynäshamn
alexander G.
1/5

Ta annan vårdcentral! Ringde dom vid öppning kl 07.45 för att boka tid pga att jag har hostat och har haft ont i halsen och svårt att andas i ca 2 veckor. Får svar att jag ska söka vård via appen capio go. Går in där och söker och då vill dom att jag kontaktar vårdcentralen direkt för mina besvär. Ringer upp dom igen och då har dom plötsligt ingen tid kvar. Hemska att ha att göra med och man får aldrig hjälp

Capio Vårdcentral Nynäshamn - Nynäshamn
Alexandra
1/5

Alltid när man startar digitala ärenden för att få hjälp så får man i förväg fylla i svar på massa frågor och lägga in bilder på problemet - men när man sen får kontakt med en sjuksköterska så ställer dom själva frågor där svaren redan finns i information man gett. Läser dom ens förhandsinfon om ärendet?

Sen känns det mer som dom bara vill avsluta ärendet så fort som möjligt istället för att faktiskt hjälpa.
Aldrig haft så liten tillit över en vårdcentral som när jag flyttade till den här kommunen och baserat på andra recensioner verkar jag inte vara ensam om den känslan.

Capio Vårdcentral Nynäshamn - Nynäshamn
Åsa R.
1/5

Ingen i min kontakt med vårdcentralen har läst min journal. Vilket försvårar kommunikationen. Vid senaste fysiska mötet förstod inte den läkare jag fick träffa vad jag sa. Följdfrågor som visade att hon inte förstått eller lyssnat. Vilket sedan syns I min journal i hennes anteckningar. Varför kan inte remiss bli skickade utifrån min historik och vad jag redan sagt till läkare online på capio och sjuksyster via chatt? Inget fungerade i kommunikationen. Känner inget förtroende. Så dåligt.

Capio Vårdcentral Nynäshamn - Nynäshamn
Lena H.
1/5

Försökte få tid i över ett halvår vilket jag inte fick trots många upprepade försök. Bytte VC, fick tid inom en vecka och jag hade en stor tumör som hunnit växa mycket under detta halvår. Jag är glad att jag överlevde men denna VC kunde ha blivit min förtidiga död. BYT!!!

Capio Vårdcentral Nynäshamn - Nynäshamn
Tatiana M.
1/5

Har ringt 7.58, fick ett samtal kl 8.20, sjuksköterska ringer och pratar 10 minuter, ställer 100 frågor om barnets mående för att sedan säga att det finns inga akuta tider för idag. Kanske man kan börja med detta då hinner man att lösa det på ett annat sätt hos en annan vårdgivare...

Capio Vårdcentral Nynäshamn - Nynäshamn
Helena
4/5

Trevligt bemötande vid tidsbokning och i reception. Följde med min äldre far. Sköterskan var lugn och tog sig tid att förklara. Läkaren som tillkallades var trevlig och tydlig.

Capio Vårdcentral Nynäshamn - Nynäshamn
Simon R.
5/5

Jag kan varmt rekommendera Capio Vårdcentral i Nynäshamn, stort tack till Dr. Renwar som jag träffade, väldigt kunnig och pedagogisk!

Capio Vårdcentral Nynäshamn - Nynäshamn
Liljan
1/5

Jag vill framföra min starka oro över det fruktansvärda bemötandet jag fick av en otrevlig kvinna (receptionist? )på Capio Nynäshamn. Vid vår telefon kontakt uppstod dryga kommentarer, vilket är mycket oacceptabelt. Att dessutom bli debiterad 275 kr för att lägga ett "vanligt" plåster och sedan hänvisas till Haninge akuten för en röntgen, baserat på bedömning av en läkare i Nynäshamn som vi inte ens träffade, är högst problematiskt. Med enbart 4 stygn på akuten i Haninge ifrågasätts även den initiala bedömningen från Nynäshamn, då läkaren där inte ens undersökte skadan.
Trots er patientavgift förväntar vi oss rätt vård.
Tack och lov kunde jag snabbt kommunicera min frustration till verksamhetschefen, som tog detta på allvar. Jag hoppas innerligt att åtgärder vidtas för att förbättra kvaliteten på vården, och jag föreslår starkt att ni implementerar inspelning av samtal mellan patienter och era anställda för ökad transparens och ansvarstagande!

Och jag vill inte ha ett svar på min recension från ”ägare” !
Ser att ni har massvis med missnöjda patienter gör något åt det istället för att svara på mitt meddelande. Gör en skillnad!!

Go up