Mother B.
1/5
Jag har alltid varit nöjd med bemötandet och med hjälpen man fått tills nyligen, men tyvärr har ett par av de senaste gångerna bemötande fått min åsikt att dala rejält. Sist jag skulle fylla på vaccinationen för Covid blev jag nekad, trots att jag tillhör två olika riskgrupper. Man kunde inte förklara varför, varken på plats eller i skrift utan konstaterade bara att det inte gick att komma vidare i ärendet.
Sedan har man struntat i en begäran om att förnya recept. Tydligen har min ordinarie läkare slutat, och innan man kan skriva ut mer medicin måste jag kallas på husförhör till en ny läkare, trots att, antar jag, det står i journalen vad jag behöver och varför (kronisk sjukdom som inte plötsligt har försvunnit eller förbättrats). Informerar man mig om detta? Nej. Man låter bara bli att höra av sig tills jag själv kontaktar VC, och därefter har man en helt medeltida inställning till sjukdom och smärta, där man beklagar att jag ska vara utan adekvat smärtlindring vid behov men så är det, sedan avslutas konversationen. Maktlösheten i att år 2025 inte kunna leva ett normalt liv utan att ha så ont att man dunkar pannan i möblerna och i en VC som helt struntar i det och bara klipper av all konversation är total. Eftersom de flesta först får sympati med andras lidande när de själva upplevt det får man väl hoppas på att personen bakom beslutet drabbas av rejäla smärtor under lång tid utan att få hjälp, först då kanske ni förstår vad ni med fullt överlägg utsätter folk för.
"Vi finns för dig – Här sätter vi hälsan i centrum" påstår ni på er hemsida - vilken lögn.