Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC - Älvängen

Adress: Svenstorpsvägen 1, 446 37 Älvängen, Sverige.
Telefon: 104733550.
Webbplats: narhalsan.se
Specialiteter: Vårdcentral, Barnavårdsmottagning, Allmänläkare.
Andra intressanta uppgifter: Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering, Rullstolstillgänglig toalett, Toalett.
Recensioner: Det här företaget har 60 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 3.4/5.

📌 Plats för Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC

Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC Svenstorpsvägen 1, 446 37 Älvängen, Sverige

⏰ Öppettider för Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC

  • Måndag: 08–17
  • Tisdag: 08–17
  • Onsdag: 08–17
  • Torsdag: 08–17
  • Fredag: 08–17
  • Lördag: Stängt
  • Söndag: Stängt

Absolut Här är ett utkast till en beskrivning av Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC, utformad för att vara hjälpsam och informativ, i en formell och vänlig ton:

Närhälsan Älvängen Vårdcentral och BVC – En Komplett Vårdlösning

Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC är en välrenommerad vårdcentral belägen i Älvängen, söderort i Växjö. De erbjuder ett brett utbud av tjänster för både vuxna och barn, och har etablerat sig som ett viktigt vårdnav i området. Vårdcentralens specialisiteter inkluderar en allmänläkarmottagning, en barnavårdscentral (BVC) och en traditionell vårdcentral. Detta innebär att patienter kan få omfattande vård under samma tak, vilket underlättar processen och främjar en helhetssyn på vården.

Område och Logistik

Vårdcentralens adress är Svenstorpsvägen 1, 646 37 Älvängen. De är lättillgängliga med bil och har en rullstolsanpassad ingång, rullstolsanpassad parkering och en rullstolsanpassad toalett. Dessutom finns det toaletter på plats. Denna omsorg om tillgänglighet visar på ett engagemang för att erbjuda vård till alla, oavsett funktionsvariation.

Kontaktinformation och Webbplats

För att kontakta Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC kan du ringa på 104733550. Du hittar mer information om vårdcentralen, öppettider och tjänster på deras webbplats: narhalsan.se. Här kan du också läsa om de olika vårdgivaralternativen och hur man bokar tider.

Andra Viktiga Uppgifter

Inom Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC verkar ett team av engagerade och kompetenta vårdpersonal. Det finns en tydlig vilja att ge patienterna en personlig och trygg vårdupplevelse. Det finns också en aktiv närvaro på Google My Business, där patienter delar sina erfarenheter. Den genomsnittliga åsikten som ges på Google My Business är 3.4/5, vilket vittnar om en positiv atmosfär och god vårdkvalitet. Det framgår av recensionerna att personalen är kunnig, glad och tar hand om sina patienter.

Rekommendation

👍 Recensioner av Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC

Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC - Älvängen
Bo P.
5/5

Bättre vårdcentral får man leta länge efter kunniga glada o bryr sig ringer o frågar om behandlingen hjälpt rekommenderas varmt 🤗

Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC - Älvängen
Rebecca A.
5/5

Listade om mig till den här vårdcentralen för några år sedan efter flera års dåliga upplevelser hos andra vårdcentraler i Göteborg som enligt rykten skulle ha varit bland de bästa i stan. Blev tilldelad en fast läkare här direkt och honom har jag haft hela tiden fram tills idag och trots att det numera är svårt att ta sig dit eftersom jag bor i Göteborg vill jag helst inte byta. All personal här är trevliga och hjälpsamma. Från sköterskorna som svarar i telefonen, till uskorna på provtagningen och de två läkare som jag har erfarenhet av. Hazm Al-Salihy och hans dotter Farah som också jobbar här till och från. Hazm är en helt fantastisk och lyhörd läkare som verkligen månar om sina patienter och engagerar sig till fullo i deras hälsoproblem. Inte så vanligt med den typen av läkare längre. Många guldstjärnor till alla er som jobbar här och hjälper oss i behov. 🌟🌟🌟🌟🌟

Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC - Älvängen
Julia
5/5

Bytte från läkarhuset till närhälsan och är mycket nöjd! Läkarna, sköterskorna osv är super! Får alltid hjälp och då jag för tillfället är väldigt sjuk är läkarna duktiga att följa upp samt sköterskorna respektfulla och in lyssnande! Väldigt nöjd!

Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC - Älvängen
Niina V.
1/5

Vänligt bemötande och hjälpsam personal i reseptionen. Därav stjärnan. Var där första gången på drop in. Kom in efter en timmes väntan. Sköterskan som tog emot mig var lite disträ och verkade trött på sitt jobb eller nåt. Hon sa att vi behöver göra kissprov. Hade ju tagit med kissprov hemifrån för sköterskan som jag pratade med i telefonen tidigare sa att jag skulle ta med ett. Hade lagt mitt prov i korgen där reseptionisten sa att jag skulle lägga den. Då har den alltså legat där hela väntetiden. Iallafall blev jag sedan skickad till läkaren. Läkaren var också mycket disträ. Han frågade inte så mycket. Bara vart jag hade ont. Lyssnade inte på vad jag sa. Skrev ut penicillin mot UVI. Inte ens vilka andra mediciner jag äter frågade doktorn om. Han sa att provet skulle skickas vidare. Jag frågade när o hur jag får besked om svaret. Det blev också mycket diffust svar. Jag förstod inte heller det lilla han sa. Pratade mycket otydlig svenska. Mötet var över på 5 minuter.
Värken har jag kvar efter penicillinkuren.

Gav dem en chans ändå och nu måste jag faktiskt såhär efter 1 år som inskriven ge dem 5 🌟🌟🌟🌟🌟 stjärnor. De har verkligen tagit hand om mig bra. Han som pratade otydlig svenska slutade och jag fick en grymt bra läkare. En ung kille som efter över 1 halvår valde tyvärr läsa vidare men nu har jag haft en kvinna som är toppen. Mycket bra! Jag vill också att mina barn och man blir inskriven där. Stället har blivit mycket bra!

Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC - Älvängen
Michaela S.
4/5

Hopplöst! Hur kan det vara möjligt att ej få komma i kontakt med vårdcentralen!! Ok om dem har fullt för tidsbokning men rådgivning måste man väl ändå erbjuda från en vårdcentral fram till att dem stänger! "Det finns ej tid att dela ut på detta val" - är vad dem säger oavsett knappval!! Man ska tydligen också kunna lämna ett meddelande efter alla val men det går ju inte! Nej, detta är nog det sämsta jag någonsin varit med om!

Jag arbetar 100% natt på Sahlgrenska och vet hur sjukvården fungerar. Tragiskt system vårdcentralen har, att bara kunna ringa en viss tid på förmiddagen (halva Sveriges befolkning arbetar natt) Och när jag väl ringer på rätt tid så kommer jag ändå inte fram.

Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC - Älvängen
oskar E.
1/5

Det går inte att ringa till vårdcentralen, en telefonsvarare meddelar "vi kan inte ta emot fler samtal idag" kl 08,04. Det går inte heller att lämna något meddelande.(har provat vid flertalet dagar och tider men med samma svar)
Det går ej att boka tid via deras hemsida, för det finns inga lediga tider.
Dom har inte heller någon "dropp in", så det enda som återstår har varit att åka dit och kräva en tid.
Så när man nu har lyckas få en tid hos någon av deras läkare så får man frågan "vad vill du jag ska göra" åt ens besvär,, -om man visste vad det var för fel hade man ju inte gått dit alls.
Fruktansvärt dåligt bemötande av läkarna, samt sådan undermålig språkkunskap i svenska hos läkarna att det bara blir missförstånd.

Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC - Älvängen
Isabel C.
1/5

Har aldrig träffat på så många otrevliga och okänsliga läkare på ett och samma ställe förut. Förvisso är de flesta kanske "stafett" under akuttiderna, men borde inte vårdcentralen ha någon slags koll på vad för slags läkare de tar in? Jag har blivit både utskälld och fysiskt skadad av läkare där, så jag vågar inte längre boka tid hos någon vars namn jag inte känner igen. Där finns en eller två som är riktigt bra, och jag tror inte jag är ensam om att tycka så.

Närhälsan Älvängen vårdcentral och BVC - Älvängen
Camilla Q.
1/5

Jag och min man skrev oss här då vi inte var nöjda på föregående vc. Jag kontaktar dem och frågar om vi kan komma för en hälsoundersökning då vi behöver ha ett intyg på att en sådan är gjord. Det gör dom inte där tydligen. Blev hänvisad till en Privat klinik i Göteborg?
Okej svarade vi, och frågade om de skickar en remiss, då de själva inte kunde hjälpa oss med det vi behövde hjälp med. Men nej nej. Vi skall enligt dom åka 30km och betala 750kr per person för de gör inga hälsokontroller och intyg på detta på denna vårdcentral. HAHA! tur man inte hann komma dit innan man byter igen! Värsta jag hört!

Go up